پرسپولیس بالاخره برد دبل قهرمانی

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری یک بر صفر خارج از خانه مقابل پدیده مشهد، قهرمانی خود را در لیگ برتر باشگاه های ایران تکرار کرد.
دیروز و در هفته بیست و هفتم لیگ برتر باشگاه های ایران، پرسپولیس در ورزشگاه مملو از تماشاگر ثامن به میهمانی تیم پدیده مشهد رفت و به برتری یک بر صفر دست یافت تا با 60 امتیاز، قهرمانی زودهنگام خود را قطعی کند.
این دومین قهرمانی متوالی و چهارمین قهرمانی سرخپوشان پایتخت در تاریخ لیگ برتر باشگاه های ایران است تا پرسپولیس را به دومین تیم پرافتخار لیگ برتر تبدیل کند.
اکنون، سپاهان با پنج عنوان قهرمانی، پرافتخارترین تیم لیگ برتر باشگاه های ایران است.


پدیده مشهد هم با پذیرش یازدهمین شکست فصل، 26 امتیازی باقی ماند تا به جمع تیم های قعر جدول ملحق شود و خطر سقوط را به شدت احساس کند.
هر دو تیم که با انگیزه متفاوتی پا به این دیدار گذاشته اند، کار را تهاجمی آغاز کرده و برای رسیدن به این گل تلاش زیادی از خود نشان دادند.
در دقیقه 18 تعلل «علیرضا بیرانوند» در خروج از دروازه و ضربه «محمد قاضی» تیم پدیده را در آستانه گلزنی قرار داد که «حسین ماهینی» توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید.
در دقیقه 28 «وحید امیری» به زیبایی توپ را در دهانه دروازه پدیده به «کمال کامیابی نیا» رساند که این بازیکن موفق به گلزنی نشد.
در آخرین ثانیه های نیمه نخست «علی علیپور» بهترین گلزن لیگ برتر، فرصت ایده آلی را در دهانه دروازه میزبان از دست داد.
در نهایت نیمه نخست این دیدار متعادل، گلی در برنداشت تا پدیده و پرسپولیس تمرکز خود را به نیمه دوم معطوف کنند.
در نیمه دوم شاگردان «برانکو ایوانکوویچ» که در پی اثبات قهرمانی بودند با شجاعت بیشتری بازی را ادامه دادند و در دقیقه 53 در آستانه گلزنی قرار گرفتند که 2 ضربه متوالی «علی علیپور» و «فرشاد احمدزاده» با واکنش دروازه بان و مدافعان پدیده روبه‌رو شد و راهی به دروازه پیدا نکرد.
در دقیقه 70 و در تعویضی که در بازی های اخیر پرسپولیس همواره تکرار شده است «احمد نورالهی» به جای «سیامک نعمتی» به میدان آمد.
در دقیقه 77، ارسال «صادق محرمی» را «وحید امیری» با ضربه سر تماشایی به گل قهرمانی پرسپولیس تبدیل کرد.
با این اوصاف سوت داور به نشان برتری یک بر صفر میهمان به صدا در آمد تا پرسپولیس در فاصله سه هفته مانده به پایان هفدهمین دوره لیگ برتر، قهرمانی خود را قطعی کند.
در دیگر دیدارهای دیروز تیم ذوب آهن توانست با گل های میلاد فخرالدینی، سوارز و بخیار رحمانی توانست با نتیجه 3 بر صفر سپیدرود رشت را در اصفهان شکست دهد و جایگاه دومی خود را از استقلال پس بگیردو شاگردان علی کریمی هم با این شکست در رده سیزدهم همچنان خطرسقور را بیخ گوش خود احساس می کنند.
در آخرین بازی این هفته تراکتورسازی تبریز از سپاهان اصفهان پذیرایی می کرد که با نتیجه یک - یک متوقف شد ولی زردپوشان اصفهانی همچنان در محوطه خطر سقوط قرار دارند.
سایر اخبار این روزنامه
علی مطهری مطرح کرد انتقاد نائب رئیس مجلس از برخورد دوگانه با دو رئیس جمهوری پیشین «ابتکار» پدیده فروش سکه دی ماه 97 به ارزش 2 میلیون تومان را زیر ذره بین قرار داد سازوکار سانسور در صداوسیما بررسی شد آباژورهای جام جم محمد صادق جنان صفت شلیک به بانک مرکزی ازترس بازگویی همه واقعیت ها «ابتکار» حمله سایبری به دیتاسنترهای ایران را بررسی می‌کند روزی که اژدها اینترنت را خورد ! «ابتکار» از جلسه کمیسیون مشترک اصلاح ساختار دولت در راستای رفع مشکلات ادغام وزارتخانه‌ها گزارش می‌دهد «ابتکار» حال و هوای مردم را در تعطیلات سال جدید بررسی کرد امید؛ گمشده نوروز 96 جایگاه ادبیات کلاسیک در سرانه مطالعه ایرانیان کجاست؟ انتخاب سخت میان کلاسیک های مشهور و تازه‌های محبوب بهرام زند در 69 سالگی چشم از جهان فروبست خاموشی یک صدای خاطره انگیز آمریکا 24 شهروند و 14 شرکت روسیه را به بهانه فعالیت‌های خرابکارانه مسکو علیه کشورهای غربی مورد تحریم‌ قرار داد پرسپولیس بالاخره برد دبل قهرمانی لاریجانی در دیدار با رئیس سازمان صدا و سیما: بخش زیادی از منابع بانک ها زمین گیر است نماینده مردم تهران: شهردار تهران تحت فشار قرار گرفته است